Uppdatering av den närmaste tiden

Nu är vi hemkomna från Gotland sen ett par timmar tillbaka, det har varit full rulle sen vi kom hem...jag ska berätta närmare om det.

3 dagar innan vi stack iväg på vår efterlängtade semester till sommarstugan så hade jag sånna magkramper så att jag kräktes...när jag tänker efter har jag nog aldrig haft så ont i hela mitt liv. Efter många om och men så åkte jag in till gynakuten då jag som flera av er redan vet har haft ett helvete efter förlossningen då hinnorna blev kvar i livmodern och inte ville komma ut, detta har resulterat i ett par turer in till sjukan, ett par antibiotikakurer för infektionerna osv. Efter att Viggo åkt med sin morfar till gotland på onsdagsmorgonen så stack vi in till sjukan och då konstaterade dom att jag skulle opereras redan samma dag men jag skulle kunna sticka iväg på semester efteråt så det va nice.

På lördagsmorgonen innan vi skulle sticka iväg så kom min kära make på en briljant idé (eftersom han noprmalt sett är jävligt smart så nappade jag självklart på hans kommande förslag), vi skulle stänga av huvudströmmen så att jag slapp fundera halva semestern på om spisen va avstängd, om kaffebryggaren är på osv.
5 dagar in på semestern kommer jag på detta med huvudströmmen och inser att det va det dummaste vi hade kunnat göra med tanke på kylen och frysen......man kan inte alltid vara smart eller hur?!
Ringer grannen som springer över och ser att inget har läckt ut i köket och sedan sätter hon på huvudströmmen igen...puhh det va en lättnad att vi inte hade ett översvämmat kök i alla fall!

Efter 2 härliga veckor på ön åkte vi hem med morgonbåten idag....yes vi kom med och alla drog nog en lättnadens suck när det va ms visby vi skulle åka med o inte ms gotland...ni vet med tanke på färjekollisionen i onsdags...
Vi anlände till Nynäs vid strax efter 12 och va första bilraden på väg ut från båten...alla barn sover så det blir en lugn och tyst bilfärd hem...hämtar upp lite post och sedan vidare hemåt. Väl hemma sätts tvättmaskinen igång, all packning ställs in i sovrummet (det får bli morgonsdagens projekt), och sedan sätta igång att tömma kyl och frys. Dagge stack ner och handlade alla skafferigrejjor och kylvaror och imorgon får han inhandla till frysen.

Nu är vår supersnälla granne ute med barnen i parken och jag ska sätta mig och betala räkningarna innan nästa tvätt blir klar.

Semesterbilder och info kommer inom kort...har en del att fixa här hemma nu!

Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0