Husköp,besiktning,dagiskö och lägenhetsförsäljning!

Sista månaden har bestått av många orosmoment men vi har haft medvind rätt igenom och nu kan jag lägga allt bakom mig och es fram emot vad som komma skall :-)

Efter ett par månaders husletande hittade vi äntligen vårt HEM där allt bara kändes rätt. Budade tills vi blödde men tillslut fick vi köpa vårt drömhus där det blir inflyttning den 22 januari!
När kontraktskrivningen va klar började alla orosmoln torna upp framför nyllet på mig eftersom vi faktiskt ska flytta 5 mil härifrån;
Tänk om huset är fallfärdigt?
Tänk om ungarna inte får nån dagisplats?
Tänk om vi får skitbetalt för lägenheten?

Allt detta gör ju självklart att jag får magsår...har en jävligt känslig mage...

Men på bara 3 veckor så löste sig alla bitar i rasande takt!
19 oktober va besiktningen på huset klart och det visade sig att vi verkligen hade köpt ett helt och perfekt hus med endast lite fönstermålning som åtgärd TACK GUD
21 oktober får jag samtal från ett privat dagis som meddelar att grabbarna kan börja redan 25 januari TACK GUD
23 oktober får vi vår lägenhet såld innan visning som skulle ha varit nu på söndag och måndag, hela 1 840000 fick vi, accepterade detta utan att tveka TACK GUD

Som sagt alla orosmoln är borta och nu längtar vi bara till att få flytta söder om söder :-)

Kommentarer
Postat av: Emelie&Hugo

GRATTIS vännen, så skönt för er! Hoppas att sambon min skötte sig som mäklare!



KRAM,

emelie

2009-10-24 @ 12:59:14
Postat av: N.

VÄLKOMMEN!



:-)

2009-10-25 @ 09:36:59
URL: http://yummymummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0