Bajsäckel och gammelmormors strumpbyxor

Som ni vet så kan man ha otroligt intressanta diskussioner med sina barn men hälften kommer man inte ens ihåg, tidigare i veckan hade vi en sådan och imorse ytterligare en.

BAJSÄCKEL

Viggo springer omkring här hemma och skriker bajsäckel varpå jag blir lite smått irriterad på honom då vi har pratat om att man inte får säga bajs om allt.

Sanna: Viggo du vet vad vi har sagt om det där, sluta nu
Viggo: Men mamma vet du vad, Sandra säger ju så

Då går det upp ett litet ljus för mig då det har börjat en flicka på Viggos dagis som bara pratat engelska.

Sanna: Viggo menar du bicycle?
Viggo: Ja det är cykel på engelska...

Hmm....jag får självklart skämmas lite, inte visste jag att min son va så internationell ;-)

STRUMPBYXOR

Idag höll vi på att göra oss iordning på förmiddagen då lillfisen skulle döpas, som vanligt hittar jag inget att ta på mig men sitter i alla fall med ett par strumpbyxor i handen.

Viggo: Mamma, vad ska du göra med dom?
Sanna: Dom ska jag ha på mig under klänningen
Viggo: Men varför ska du ha gammelmormors strumpbyxor på dig?

Ja vad säger man, smarta killen hade ju uppmärksammat att gammelmormor brukar ha nylonstrumpor på sig och då måste det ju va hennes jag har lånat...hihi

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vet att jag lovade bildupdate för 1,5 vecka sen men det har varit fullt upp, ska försöka fixa det under morgondagen och då även med lite dopinfo!

Ha de gott så länge

Kommentarer
Postat av: Anna Prave

Haha, vilken rolig kille ni har :o) Gillade det där med strumpbyxorna.



Duktig lillkille också, det där klarade han galant :o)

2009-09-29 @ 13:48:12
URL: http://baylake.eu/mammamu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0